Gå til innhold

Har norske dagligvarekjeder forstått hva Orkla nettopp har gjort?

desember 8, 2017

Salvador Baille

Highlights

  • Orkla har nylig kunngjort at det norske konglomeratet har kjøpt den svenske netthandelaktøren Health, Sports and Nutrition Group (HSNG) for 360 millioner SEK
  • Digitaliseringsbølgen har tatt økosystemet konsument-butikk-brands med full styrke og vil endre kraftbalansen mellom alle tre på en brutal måte
  • Dette oppkjøpet tar med seg en betydelig mulighet for vekst både produktmessig og fra et distribusjonsperspektiv
  • På sikt kan dermed Orkla utvikle seg til en egen virtuell dagligvarebutikk i direkte konkurranse med de tradisjonelle dagligvarekjedene
  • Retail armageddon kan komme til dagligvarebransjen tidligere enn de tror

Orkla har nylig kunngjort at det norske konglomeratet har kjøpt den svenske netthandelaktøren Health, Sports and Nutrition Group (HSNG) for 360 millioner SEK. HSNG har som hovedforretninger nettbutikken Gymgrossisten og Bodystore. Tilsammen har disse to nettstedene 24 millioner besøkere årlig.

Denne handlingen er i prinsipp rimelig og forankret i to områder som Orkla selv har erklært som strategiske for konsernet:

  • Orkla har som…

Vis opprinnelig innlegg 786 ord igjen

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar