Skip to content

Derfor er jeg Indieforfatter!

desember 4, 2016

TRUDE HELEN HOLE

Jeg er Indieforfatter og kanskje til og med en av Norges første. For allerede i 2012 publiserte jeg mine bøker direkte som ebok – noen av dem uten forlag i ryggen, for hva skulle vel jeg med forlag? Beslutningen om å bli Indieforfatter var basert på min erfaring med forlagene – jeg var lite imponert. All markedsføring stod jeg eksempelvis for selv og solgte med det over 6.000 bøker av debutromanen min Sannheten om Lotte-Marie, Usensuret som ble utgitt på J.W. Cappelens Forlag. Noen presseoppslag finner du her.

askeravisen_2012_nr-1-03_s-12Ordet indie betyr independent. En Indieforfatter er altså en uavhengig forfatter. Du operer da uten forlag og håndterer alle funksjonene selv. Du er din egen sjef fra A til Å og bestemmer fremdrift, pris, tilbud, markedsføring og kampanjer etc selv. Publiserer du direkte som ebok kan du tjene 70% av bokens pris og kanskje mer, og få utbetalt det du tjener hver måned. Via forlag får du…

Vis opprinnelig innlegg 1 905 ord igjen

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

