Skip to content

Norge stemte NEI til å forby atomvåpen

oktober 28, 2016

TRUDE HELEN HOLE

Jeg har jo egentlig bestemt meg at bloggen, etter min lange bloggpause grunnet bokskriving, skal gå i en mer «feel good» retning, men jeg kan ikke helt fri meg fra mitt sterke engasjement i enkelte saker. Norge, som ynder å kalle seg en fredsnasjon og med det lyver for en hel verden – er en av dem. Jeg har tidligere blant annet skrevet Norge tjener seg rik på blodpenger, og i dag kom jeg over følgende status oppdatering fra Erling Borgen som jeg respekterer dypt både som venn og menneske.

NORGE STEMTE NEI I FN TIL Å FORBY ATOMVÅPEN.

-123 av FNs medlemsland stemte i natt for å starte forhandlinger om å forby atomvåpen. Gratulerer! Det er et overveldende flertall. Sverige stemte for vedtaket. 38 land stemte nei. 16 var avholdende. Det er et historisk vedtak. Norge stemte nei sammen med resten av NATO.

Norge sier dermed JA…

View original post 215 more words

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

